Ett Avsnitt Från En Podcast

Hejsan, för några månader sen fick jag veta vad podcasts var för något, tyckte det lät interesant så bestämde mig för och prova lyssna ett tag och se om jag gilla det.
Jag lyssnade mest typ ''spökiga/mystiska'' eller vad man ska kalla det.
 
Först när jag började lyssna på podcast så fastnade jag för det, lyssnade jag på något avsnitt nästan varje dag när jag satt på bussen till skolan, hem från skolan, i bilen osv i typ 1-2 veckor, efter det lyssnade jag bara då & då.
Nu har jag inte lyssnat på podcast på ett tag, men känner att, jag ska nog börja igen.
 
Iallafall, tänkte tipsa er om ett avsnitt från en podcast som jag blev ganska ''emotional'' av, det är 2 tjejer som håller podcasten som läser olika händelser om kidnappning som är baserade på verklighet,har för mig att det är runt 3-4 händelser dom läser upp & pratar om, sad.
En av händelserna handlar om 3 tjejer som blev kidnappade i USA, fast olika datum. 
Den första tjejen han kidnappade var den 22 augusti 2002, hon var 21 gammal. Nästan ett år senare blev det nästa tjej, den 21 april 2003, en 16 åring. Sista tjejen han kidnappade var den 2 april 2014, en 14åring. Han hade dom i fångenskap i flera år, 6 maj 2013 lyckades dom ta sig ut.

Vill ni höra mer så heter själva podcasten ''Spöktimmen'' och avsnittet heter ''Kidnappningar''.
 
 
 

Kommentera här: